Nou enigma!

En aquesta nova entrada farem dues coses. La primera, desvetllar la resposta de l’enigma anterior. La segona, presentar-ne un de nou. Anem per feina, doncs.

En primer lloc, i per a aquells que hàgiu llegit l’enigma de l’entrada anterior i vulgueu saber-ne la solució, us l’explico. El que sap de quin color té el barret és el situat al mig del grup de tres, que té el barret vermell. Ho sap perquè pensa: Si el de darrera meu no diu res és que jo i el de davant meu tenim el barret de diferent color, perquè si el tinguéssim del mateix color, ell ja sabria que el té del color contrari al nostre. És a dir, si jo el tingués taronja ell ja sabria que el seu és vermell (ja n’hi hauria dos de taronges davant seu) i ho diria. Per tant, com que el de davant meu té el barret taronja, jo sé que el tinc vermell!

Us proposo un nou enigma, aquest una mica més complicat i extret del llibre Matemàgica, de Lluís Segarra.

Una persona va a la font amb dues gerres, una de 7 litres i una altra de 11 litres. Com ho pot fer per recollir 6 litres?

Us animo a pensar-hi! A veure si ho podeu resoldre!

5 respostes a Nou enigma!

  1. JuanMa escrigué:

    Aquest és fàcil!!!

    Emplenem la de 11 i la buidem a la de 7 -> 7 + 4
    buidem 7 passem 11 a 7 emplenem 11 -> 4+11
    traspassem a la de 7, la buidem i tornem a emplenar -> 7 + 1
    buidem 7, traspassem a 7 i emplenem 11 -> 1+11
    traspassem a 7, la buidem i traspassem a 7 ->5+0
    emplenem 11 i buidem a 7 i buidem 7 -> 0+9
    buidem a 7, buidem 7 i buidem a 7 -> 2+0
    emplenem 11, buidem a 7 i buidem 7 -> 0 + 6

    Un pim pam

  2. Laia escrigué:

    Molt bé JuanMa! Jo que em pensava que aquest enigma seria una mica més complicat…
    La solució que has proposat és correcta, tot i que la que es planteja al llibre Matemàgica és a través d’una via una mica més curta… En un pròxim post ja la plantejaré. Has arribat, però, a l’objectiu: tenir 6 litres!

  3. Anna escrigué:

    jo li veig un problema a aquesta solució (si és que l’entenc bé), que és el mateix que em preocupava quan ho intentava resoldre. Si tu només tens les dues garrafes d’11 i 7 litres, quan la resposta diu, per exemple, “buidem 7”, on la buidem? al terra? Aleshores perdem l’aigua! Repeteixo, si ho entenc bé…

  4. Laia escrigué:

    Jo ho veig com tu, Anna. L’aigua que buides la malgastes tirant-la a la font d’on la treus. Per tant, la solució matemàtica o lògica d’aquest enigma no es podria dir que és una solució ecològica o pensant en el medi ambient i els recursos…

  5. […] la resposta que el llibre Matemàgica de LLuís Segarra proposa per a l’enigma de l’entrada anterior. Aquí la teniu: “Omple la gerra de 7 i la buida a la d’11. Torna a omplir la gerra […]

Deixa un comentari

